Zamknij

Warszawa wyzwala silne emocje i ma wiele atrakcji dla turystów

12:40, 21.05.2019 SP Tur Aktualizacja: 16:24, 21.05.2019
Skomentuj

Okazało się, że Warszawa wyzwala silne emocje i ma wiele atrakcji dla turystów. Są w stolicy miejsca oczywiste i jednocześnie obowiązkowe. Nie mogliśmy nie zwiedzić Starego Miasta, Łazienek Królewskich czy Pałacu Kultury i Nauki. Poniżej szczegółowa relacja z wycieczki.

W dniach 13-15 maja 2019 r. uczniowie klas szóstej, siódmej i ósmej  Szkoły Podstawowej w Turze wraz z wychowawcami uczestniczyli w wycieczce do wyjątkowego miejsca na mapie Polski – naszej stolicy - Warszawy. W ciągu trzech dni udało nam się zobaczyć i zwiedzić najciekawsze miejsca w stolicy. Wędrowaliśmy szlakiem największych atrakcji tego miasta.

Obowiązkowym punktem było oczywiście jego serce i zarazem źródło, czyli Stare Miasto, które powstało się w XIII w. Okazało się, że Starówka to prawdziwa perła stolicy! Zachwyca kolorowymi kamienicami i wyjątkową atmosferą wąskich uliczek. Nic dziwnego, że została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Na Rynku Starego Miasta spotkaliśmy warszawską Syrenę – oficjalnym symbolem miasta. Zobaczyliśmy Barbakan i przespacerowaliśmy się wzdłuż murów. Podziwialiśmy też Zamek Królewski .

Wraz z panią przewodnik i pilotem wycieczki wybraliśmy się także na tzw. „salony”, czyli na jedną z najpiękniejszych ulic stolicy jaką jest Krakowskie Przedmieście. Tutaj znajduje się fragment Traktu Królewskiego i mieszczą się najważniejsze reprezentacyjne obiekty – od Pałacu Prezydenckiego, przez Uniwersytet Warszawski po Bazylikę św. Krzyża.

W stolicy odwiedziliśmy również Grób Nieznanego Żołnierza, Kolumnę Zygmunta, Katedrę św. Jana Chrzciciela, Pomnik Małego Powstańca. Zobaczyliśmy budynki ambasad, sejmu i senatu. Niezwykłe chwile spędziliśmy m.in.: pod pomnikiem Chopina. Tam, mimo że w kroplach deszczu, cieszyliśmy się muzyką!

Innym punktem naszej wycieczki były słynne Łazienki Królewskie, które swój niezwykły urok zachowały po dzień dzisiejszy. Zobaczyliśmy nie tylko zabytkową letnią rezydencję Stanisława Augusta Poniatowskiego, lecz także inne piękne obiekty wokół wspaniałych ogrodów. W Łazienkach znajdują się oranżerie, amfiteatr, a nawet ogród chiński. Warto było zobaczyć klasycystyczny Pałac na Wyspie. Niewątpliwą atrakcją parku okazały się też wiewiórki.

Bardzo spodobała się nam wizyta na Stadionie Narodowym oraz w Pałacu Kultury i Nauki. Pałac jako najbardziej rozpoznawalny budynek w Warszawie zrobił na nas ogromne wrażenie. Wjechaliśmy na taras widokowy, skąd zobaczyliśmy przepiękną panoramę miasta.  Z kolei wizyta na stadionie była spełnieniem marzeń wielu z nas, kibiców. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na sam ich szczyt, z góry z zachwytem podziwialiśmy ogrom tego obiektu.

Z dużym zainteresowaniem i przejęciem zwiedziliśmy multimedialne Muzeum Powstania Warszawskiego. Podziwialiśmy opartą na nowoczesnych rozwiązaniach, poruszającą ekspozycję, która pozwoliła nam wręcz "dotknąć historii".

Po dniach pełnych wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną do naszej małej ojczyzny. Uważamy, że wycieczka, pomimo deszczowej aury, była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś odwiedzimy to wspaniałe miasto!

(SP Tur)

Co sądzisz na ten temat?