Należy widzieć, że administracja IT to jedna z wielu usług, które świadczą firmy specjalizujące się w outsourcingu IT, a dokładniej mówiąc w kompleksowej opiece informatycznej. Administracja IT jest z definicji bardzo szerokim pojęciem, jednak w uproszczeniu można powiedzieć, że jest to kompleksowa opieka administracyjna nad komputerami użytkowników, a także siecią lokalną. Na wspomnianą sieć lokalną mogą składać się nie tylko stacje robocze, ale też serwery wykorzystywane w firmach w różnych rolach, a to zarówno te fizyczne, jak i te wirtualne, czy też różnego typu urządzenia sieciowe, do których należy zaliczyć routery, drukarki, czy też switche.
Administracja siecią IT to coraz popularniejsze zagadnienie wśród firm, które korzystają z outsourcingu IT, dlatego warto wiedzieć co wchodzi w skład tego typu oferty. Będzie to m.in.:
- Uzyskiwanie diagnozy oraz rozwiązywanie problemów natury informatycznej,
- Konserwacja systemów oraz wprowadzanie zabezpieczeń,
- Integracja i migracja danych,
- Dokonywanie aktualizacji oprogramowań oraz zabezpieczeń,
- Wsparcie bieżące dla administratorów IT,
- Konfiguracja praw dostępu użytkowników do funkcji systemu oraz zabezpieczeń sieci stacji roboczych
- Stały i bieżący monitoring stanu oraz opieka nad serwerami,
- Wykonywanie kopii zapasowej systemu,
- Pozbywanie się zgłoszonych przez użytkowników awarii, zgłaszanych poprzez helpdesk,
- Tworzenie raportów i dokumentacji technicznej.
Jakie zalety posiada zdalna administracja siecią IT?
Decydując się na oddelegowanie administracji IT zewnętrznej firmie, możemy zyskać naprawdę wiele, a to np.:
- Redukcję oraz optymalizację kosztów na IT i nie tylko,
- Dostęp do specjalistycznego zespołu projektowego, w zasadzie na żądanie,
- Minimalizację ryzyka zatrudnienia pracowników pozbawionych kompetencji, a także redukcję kosztów na działania z zakresu HR,
- Niemal nieograniczony dostęp do specjalistów, którzy mogą zawsze rozwiązać poważny problem,
- Nowoczesne rozwiązania oraz zabezpieczenia.
- Brak opóźnienia projektów, ponieważ dla zewnętrznej firmy to klient jest priorytetem,
- Wzrost bezpieczeństwa IT w organizacji, poprzez implementację najlepszych zabezpieczeń i pełny monitoring wielu potencjalnych zagrożeń,
- Udoskonaloną organizację w firmie,
- Przeniesienia ciężaru odpowiedzialności za IT, na zewnętrzny podmiot,
- Błyskawiczną reakcję podczas awarii (serwisy działają całodobowo),
- Dedykowanego opiekuna naszej firmy, czyli tzw. administratora IT.