Zamknij

Na czym polega administracja siecią IT?

00:00, 22.07.2022 artykuł sponsorowany

Należy widzieć, że administracja IT to jedna z wielu usług, które świadczą firmy specjalizujące się w outsourcingu IT, a dokładniej mówiąc w kompleksowej opiece informatycznej. Administracja IT jest z definicji bardzo szerokim pojęciem, jednak w uproszczeniu można powiedzieć, że jest to kompleksowa opieka administracyjna nad komputerami użytkowników, a także siecią lokalną. Na wspomnianą sieć lokalną mogą składać się nie tylko stacje robocze, ale też serwery wykorzystywane w firmach w różnych rolach, a to zarówno te fizyczne, jak i te wirtualne, czy też różnego typu urządzenia sieciowe, do których należy zaliczyć routery, drukarki, czy też switche.

Administracja siecią IT to coraz popularniejsze zagadnienie wśród firm, które korzystają z outsourcingu IT, dlatego warto wiedzieć co wchodzi w skład tego typu oferty. Będzie to m.in.:

  • Uzyskiwanie diagnozy oraz rozwiązywanie problemów natury informatycznej,
  • Konserwacja systemów oraz wprowadzanie zabezpieczeń,
  • Integracja i migracja danych,
  • Dokonywanie aktualizacji oprogramowań oraz zabezpieczeń,
  • Wsparcie bieżące dla administratorów IT,
  • Konfiguracja praw dostępu użytkowników do funkcji systemu oraz zabezpieczeń sieci stacji roboczych
  • Stały i bieżący monitoring stanu oraz opieka nad serwerami,
  • Wykonywanie kopii zapasowej systemu,
  • Pozbywanie się zgłoszonych przez użytkowników awarii, zgłaszanych poprzez helpdesk,
  • Tworzenie raportów i dokumentacji technicznej.

Jakie zalety posiada zdalna administracja siecią IT?

Decydując się na oddelegowanie administracji IT zewnętrznej firmie, możemy zyskać naprawdę wiele, a to np.:

  • Redukcję oraz optymalizację kosztów na IT i nie tylko,
  • Dostęp do specjalistycznego zespołu projektowego, w zasadzie na żądanie,
  • Minimalizację ryzyka zatrudnienia pracowników pozbawionych kompetencji, a także redukcję kosztów na działania z zakresu HR,
  • Niemal nieograniczony dostęp do specjalistów, którzy mogą zawsze rozwiązać poważny problem,
  • Nowoczesne rozwiązania oraz zabezpieczenia.
  • Brak opóźnienia projektów, ponieważ dla zewnętrznej firmy to klient jest priorytetem,
  • Wzrost bezpieczeństwa IT w organizacji, poprzez implementację najlepszych zabezpieczeń i pełny monitoring wielu potencjalnych zagrożeń,
  • Udoskonaloną organizację w firmie,
  • Przeniesienia ciężaru odpowiedzialności za IT, na zewnętrzny podmiot,
  • Błyskawiczną reakcję podczas awarii (serwisy działają całodobowo),
  • Dedykowanego opiekuna naszej firmy, czyli tzw. administratora IT.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%