Zamknij

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Zapoznaj się z przebiegiem profesjonalnego audytu SEO!

15.20, 13.09.2022 materiał partnera

W obecnych czasach marketing internetowy jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na rozpoznawalność, a co za tym idzie, sukces naszej firmy. Dlatego bardzo ważne jest, aby firmowa strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania w Google. Przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowania, warto jednak poddać witrynę dogłębnym audytowi SEO. Pozwala on dowiedzieć się jak funkcjonalna jest dana witryna, jakie są jej parametry oraz na tej podstawie pozwala dobrać metody, które pomogą udoskonalić naszą stronę internetową.

Zobacz jakie są kluczowe punkty audytu SEO, który powinno wykonać się przed rozpoczęciem właściwego pozycjonowaniem strony.

  • Szybkość ładowania strony

Strona, która szybko i poprawnie się wczytuje jest przyjazna użytkownikom, co pozytywnie wpływa na konwersję.

Użytkownicy są bardzo niecierpliwi – gdy czas ładowania strony jest zbyt długi, opuszczają ją. Badania Google (2016 r.) wykazały, że strony wczytujące się dłużej, niż 5 sekund, tracą aż 40% konwersji. Utrata każdej sesji to strata potencjalnego klienta. Dodatkowo, wolne ładowanie się strony spowalnia proces jej indeksowania się. Podczas audytu SEO należy więc zmierzyć czas ładowania strony i zastanowić się nad tym, czy można go skrócić..

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

  • Responsywność strony

Ruch na urządzeniach mobilnych często jest w stanie wygenerować większy ruch niż ten na urządzeniach desktopowych. Dlatego warto jest sprawdzić, czy nasza witryna jest mobile friendly i czy posiadamy specjalną wersję naszej strony przeznaczoną dla takich właśnie urządzeń.

  • Użyteczność witryny

Przeprowadzając audyt SEO należy ocenić stronę pod kątem potrzeb użytkowników. Polega to na analizie w zakresie UX czyli na testowaniu strony z perspektywy naszego potencjalnego klienta.

  • Trafność słów kluczowych

Podczas audytu SEO należy ocenić widoczność strony w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Trafny dobór fraz kluczowych jest bardzo ważnym elementem audytu SEO.

  • Sprawdzenie adresów URL

Adresy URL wszystkich podstron powinny być proste, czytelne oraz odpowiednio nasycone słowami kluczowymi. Warto pamiętać o tym, żeby podczas ich ustawiania być konsekwentnym i aby zwrócić uwagę na spójność adresów URL.

  • Ocena linków wewnętrznych

Dobrze umiejscowione linki wewnętrzne będą przyjazne zarówno użytkownikom, jak i robotom Google. Warto pamiętać o tym, żeby nigdy nie ukrywać linków i żeby ich struktura, którą się wdraża była przemyślana.

  • Ocena linków zewnętrznych

Przeprowadzając audyt SEO trzeba zwrócić uwagę na odnośniki jakie prowadzą do naszej witryny. Powinny one pochodzić jedynie z pewnych witryn, których renoma i rzetelność są niepodważalne.

Wszystkie czynniki, które poddaje się analizie podczas audytu SEO mają ogromny wpływ na to jaką pozycję zajmuje strona internetowa w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Dlatego skuteczne przeprowadzenie takiego działania to fundamentalny element pozycjonowania, który trzeba wykonać myśląc o promocji swojej marki w internecie.

(materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%