Zamknij

Optymalizacja stron - skuteczna kampania i elementy SEO

11:08, 02.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:12, 03.06.2019

Zanim przyjrzymy się bliżej optymalizacji stron www, warto odpowiedzieć na pytanie: kampania SEO - co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) - inaczej pozycjonowanie stron - polega na takim dostosowaniu witryny do wymagań wyszukiwarek, żeby link do niej wyświetlał się jak najwyżej w wynikach wyszukiwań (przede wszystkim Google) po wpisaniu określonej frazy. Im wyżej tym lepiej - dzięki temu rośnie szansa, że internauta, czyli potencjalny klient, odwiedzi twój sklep lub serwis.

Uwaga! Dość często przeczytasz, że SEO i SEM oznacza to samo. Tak nie jest. SEM (Search Engine Marketing), to skrzynka z narzędziami w której znajdziesz różne sposoby na wypromowanie sklepu internetowego czy innej witryny. Wśród nich są np.: pozycjonowanie stron, płatne linki czy inne formy reklamy internetowej. Na pewno kampania SEO jest jednym z najważniejszych elementów SEM czyli marketingu internetowego.

Optymalizacja stron, to jeden z elementów kampanii SEO realizowanej przez agencję interaktywną. Na czym polega?

Na czym polega optymalizacja SEO?

Firma marketingowa odpowiedzialna za optymalizację, zajmie się działaniami, które zapewnią skuteczne pozycjonowanie stron:

  • poprawi treści umieszczone na stronie (optymalizacja treści, m.in. długości i atrakcyjność artykułów, doboru zdjęć i ich rozmiaru - w tym użycia znacznika alt czyli słowa lub słów opisujących zdjęcie, odpowiedniego użycie słów kluczowych),
  • skróci czas ładowania witryny (im więcej czasu potrzebuje strona na załadowanie tym bardziej rośnie szansa, że internauta zrezygnuje z jej odwiedzenia, a algorytm wyszukiwarki np. Google zaindeksuje ją niżej),
  • zbada i ewentualnie poprawi strukturę (architekturę) strony np. linki prowadzące do podstron,
  • sprawdzi czy masz przyjazny adres URL,
  • dopilnuje optymalizacji meta danych (tytułu strony - meta tag title, opisu strony, który przyciągnie uwagę internautów),
  • zapewni prawidłowe wyświetlanie strony na urządzeniach mobilnych.

Optymalizacja, to tylko jeden z kroków, który zapewni dobre pozycjonowanie stron www. Owszem, bardzo ważny, choć nie jedyny. Agencja interaktywna powinna jeszcze m.in. wykonać audyt SEO (oceniać stan “zdrowia” witryny), zadbać o pozyskanie wartościowych linków prowadzących do strony, rozważyć użycie płatnych linków (w Google oznacza, to wykupienie kampanii Adwords), zagwarantować obecność sklepu czy serwisu w mediach społecznościowych.

Jak widzisz kampanie SEO, to zadanie dla doświadczonych firm interaktywnych czy reklamowych. Skuteczne pozycjonowanie stron w Warszawie i każdym innym mieście jest trochę sztuką, a trochę rzemiosłem. Pozycjoner jest z jednej strony artystą, a z drugiej fachowcem znającym zmieniające się algorytmy wyszukiwarek i wszystko co związane z reklamą Google czy SEM.

Połączenie doświadczenia i kreatywności znajdziesz w D2M, agencji specjalizującej się w skutecznych kampaniach adwords w Warszawie, audytach SEO, projektowaniu stron internetowych, pozycjonowaniu stron SEO i innych działaniach, które pomogą klientom zaistnieć w internecie.

Co wyróżnia D2M spośród rzeszy innych agencji zajmujących się optymalizacją SEO i pozycjonowaniem? Na pewno prawie 20 lat doświadczenia oraz skuteczność potwierdzona przez pracę dla tak dużych klientów jak PGE czy Oriflame.

Ostatecznie wybierając agencję interaktywną powinieneś pamiętać, żę wszystkie działania poprawiające jakość strony mają jeden cel: uczynić ją jak najbardziej przyjazną dla internautów i wyszukiwarek. Tylko w ten sposób twój sklep czy strona firmowa odniesie sukces czyli zdobędzie nowych (i wiernych) klientów oraz użytkowników.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%