Zamknij

Sztuka origami w przedszkolu

10:45, 26.06.2018 PS 2 Szubin Aktualizacja: 11:10, 26.06.2018
Skomentuj
reo

Tegorocznym hasłem w planie pracy Samorządowego Przedszkola nr 2 w Szubinie było rozwijanie inteligencji wielorakich dzieci poprzez realizacje planu daltońskiego. Według założenia Gardnera, inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa.

Grupa Promyczków skupiła się na rozwijaniu inteligencji wizualno – przestrzennej, uwzględniając tworzenie form przestrzennych z dziećmi wykazującymi zainteresowanie techniką orgiami.

Sztuka japońska orgiami rozwija sprawność manualną dzieci i rozbudza twórcze myślenie. Dziecko podczas składania papieru w kształcie kwadratu, pobudza układ nerwowy, integrując w ten sposób obie półkule mózgowe. Ingerencja mózgu sprawia, że dziecko jest twórcze, skoncentrowane na swojej pracy.

Sztuka składania formy przestrzennej wpływa na rozwijanie zdolności manualnych dziecka, doskonaląc analizę i syntezę wzrokowo – ruchową, a także kształcąc pojęcia matematyczne.

Dziecko podczas zabawy papierem, relaksuje się i cieszy z wykonanej pracy, tworząc cały wachlarz edukacyjnych doświadczeń. Utrwala nazewnictwo dotyczące wielkości, szerokości i długości, a także położenia w przestrzeni. Uruchamia zmysł wzroku, słuchu i dotyku. Pracuje w indywidualnym tempie pracy, utrzymując ład i porządek. Przestrzega ustalonych i przyjętych zasad i reguł, ucząc się współpracy w grupie.

Twórcza zabawa techniką orgiami kształtuje osobowość małego dziecka: ćwiczy cierpliwość i precyzję, stymuluje rozwój psychofizyczny, emocjonalny i społeczny oraz doskonali wewnętrzną dyscyplinę.

Nauczyciel przyjął rolę doradcy a jednocześnie pomocnika podczas trudniejszych faz składania papieru. Zadbał również o wszechstronny rozwój dziecka, uwzględniając jego indywidualne predyspozycje i możliwości, które znalazły odzwierciedlenie podczas samodzielnego dokonywania wyboru zadania daltońskiego. 

(PS 2 Szubin)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%