7 grudnia 2016 roku uczniowie klasy III techniku w zawodzie technik logistyk uczestniczyli w wyjeździe studyjnym, którego celem było poznanie praktyki i innowacji w zakresie rozwiązań dotyczących pracy logistyka w terminalach portowych oraz infrastruktury portu typu RO-RO, terminalu masowego Sea-Invest, terminalu naftowy PERN i terminali DCT i GTK. Po porcie i jego terenach oprowadzał pan Michał Stupak, na co dzień specjalista ds. marketingu, Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Port Gdańsk, położony w centralnej części południowego wybrzeża Morza Bałtyckiego, w jednym z najszybciej rozwijających się rejonów Europy, jest ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Zgodnie z obowiązującą w Unii Europejskiej strategią Port Gdańsk odgrywa znaczącą rolę jako ogniwo Transeuropejskiego Korytarza Transportowego nr I łączącego kraje skandynawskie z Południowo-Wschodnią Europą. W Porcie Gdańsk wyodrębniono dwa obszary o zróżnicowanych w sposób naturalny parametrach eksploatacyjnych: port wewnętrzny usytuowany wzdłuż Martwej Wisły i kanału portowego oraz port zewnętrzny z bezpośrednim dostępem do Zatoki Gdańskiej. W porcie wewnętrznym znajdują się: terminal kontenerowy, baza i terminal dla promów pasażerskich oraz statków ro-ro, bazy przeładunku samochodów osobowych i owoców cytrusowych, baza do obsługi siarki oraz innych ładunków masowych, baza przeładunku fosforytów. Pozostałe nabrzeża mają uniwersalny charakter i umożliwiają przeładunek drobnicy konwencjonalnej i towarów masowych, jak: wyroby hutnicze, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe, zboża, nawozy sztuczne, ruda oraz węgiel. Port zewnętrzny funkcjonuje w oparciu o tzw. pirsy, nabrzeża i pomosty przeładunkowe zlokalizowane bezpośrednio w akwenach wodnych Zatoki Gdańskiej. W tej części portu znajdują się specjalistyczne bazy przeładunku surowców energetycznych: paliw płynnych, węgla oraz gazu płynnego. W porcie zewnętrznym zlokalizowany jest również nowoczesny głębokowodny terminal kontenerowy DCT, który zrobił na uczniach największe wrażenie oraz informacja o kontenerowcu o ładowności 15.000 kontenerów. Uczniom umożliwiono również wejście na Wolny Obszar Celny. Na terenach Portu Gdańsk młodzież spędziła trzy godziny. Kolejnym etapem wyjazdu była wizyta w Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni, gdzie uczniowie mieli okazję poznać praktyczne i eksperymentalne wykorzystanie praw różnych dziedzin nauki. Centrum Nauki EXPERYMENT otwarto, po raz pierwszy 1 czerwca 2007 roku w Pomorskim Parku Naukowo ? Technologicznym w Gdyni. W weekend 7 i 8 września 2013 roku, po dokonaniu rozbudowy i powiększeniu przestrzeni wystawowej siedmiokrotnie odbyło się uroczyste otwarcie Centrum Nauki EXPERYMENT w nowej odsłonie. Wyjazd, zorganizowany przez Kierownika Kształcenia Praktycznego, Małgorzatę Tubiszewską, realizował cele i efekty kształcenia w zawodzie technik logistyk, objęte podstawą programową. Opiekunami podczas wyjazdu byli nauczyciele przedmiotów zawodowych: Piotr Gryczka i Alicja Jaśkowiak ? wychowawca klasy.
materiał: ZSP Szubin
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu itvszubin.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz