Rozpoczynamy przygodę z flipped classroom - "odwróconą lekcją" w ramach międzynarodowego projektu: Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching. Idea tej metody jest bardzo prosta. Odwracamy tradycyjny model lekcyjny, zaczynając niejako od końca - od pracy domowej. Głównym celem zadania domowego nie jest utrwalenie nabytych w czasie lekcji wiadomości, a przygotowanie się do tego co będzie. W tym celu nauczyciel przygotowuje uczniom "pakiet startowy" z najważniejszymi materiałami dotyczącymi następnej lekcji (filmy, artykuły, quizy, prezentacje). Dziś na biologii uczniowie tą metodą odbyli lekcję pt.: "Potrafię posługiwać się mikroskopem i sporządzać proste preparaty mikroskopowe". Za tydzień klasa I odbędzie tą metodą lekcję: "Znam przestrzenną budowę DNA i potrafię sporządzić jego model".
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz