Jednym z głównych kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021 są działania wychowawcze szkoły – wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych oraz kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Podejmując wyzwanie Ogólnopolskiego programu edukacyjnego Uczymy dzieci programować, staramy się popularyzować i promować naukę programowania, kodowania wśród najmłodszych dzieci, rozwijać ich kreatywność, logiczne, algorytmiczne myślenie, pracę w zespołach, a także przyjmować zadaniowe podejście do stawianych problemów.
W daltońskim Samorządowym Przedszkolu nr 2 w Szubinie grupa Smerfy wzięła udział w Międzynarodowym konkursie Europe Code Week. Przygotowała około 40 wydarzeń offline i online, przyczyniając się również do zajęcia I miejsca w Polsce w Code Week 2020. Wcześniej uczestniczyła w wyzwaniu – konkursie „Cała Polska programuje”, bezpiecznie wprowadzając przedszkolaków w świat cyfrowy, wybierając ciekawe, formy aktywności, zaczynając od zabawy z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką.
Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK ogłosiło konkurs ósmej edycji "1000 pierwszych inicjatyw on-line". Smerfy podjęły kolejny raz wyzwanie konkursowe i zostały jego laureatami. Nagrodą była mini mata edukacyjna do programowania z zestawem zadań.
Ambasadorowie Anna Świć i Rafał Mitkowski przyznali Smerfom za zgłoszenie 10 wydarzeń w konkursie Cała Polska Programuje nagrody gwarantowane: 3 godzinny webinar Premium Kodowanie na dywanie - Kształtujemy Kompetencje Kluczowe oraz za kolejne zgłoszone 10 wydarzeń 8 godzinny kurs Kształtowanie Kompetencji Kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Przedszkolacy podejmowały zadania dobrowolnie, bez przymusu i z przyjemnością. Wszystkie zabawy przebiegały w atmosferze życzliwości i ogromnego wsparcia ze strony nauczycielek. Małe dzieci rozwijają swoją pasję do programowania.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz