Oszuści, którzy podają się za pracowników banków, dzwonią do przypadkowych osób i informują, że są specjalistami ds. bezpieczeństwa
z ramienia banku, a kontaktują się, gdyż otrzymali sygnał, że ktoś właśnie próbował włamać się na konto osoby, która odebrała telefon.
Wiele osób korzysta z aplikacji bankowych zainstalowanych na telefonach komórkowych. Tego typu telefon z pewnością może zdenerwować i sprawi, że w obawie o swoje oszczędności, będziemy postępować zgodnie z zaleceniami rzekomego bankowca.
Osoby, które straciły w taki sposób gotówkę, realizując polecenia przekazane przez oszusta, pobierają na telefon złośliwą aplikację, za pośrednictwem której przestępcy przejmują całkowity dostęp do konta osoby pokrzywdzonej i „wyprowadzają” z niego gotówkę, a często
także zaciągają pożyczki.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i zwrócenie uwagi na fakt, iż pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta lub kodu autoryzacyjnego. Co bardzo ważne, nie polecają także instalowania jakichkolwiek aplikacji, z której mogą zdalnie wykonywać operacje na koncie klienta.
Jedynie ostrożność i ograniczone zaufanie do osób, które się z nami kontaktują telefonicznie, może uchronić nasze oszczędności.