W branży Beauty wizerunek jest niezwykle istotny. Zarówno dla klientów, jak i dla osób pracujących na rynku usług kosmetycznych i fryzjerskich. Wszak, zanim zdecydujemy się przetestować usługi danego fryzjera, przyciągnąć nas musi wygląd salonu oraz samego kreatora fryzur. Jak skutecznie zbudować personal branding studia fryzjerskiego?
Najpierw zastanów się dobrze kto będzie najczęstszym klientom Twojego salonu fryzjerskiego w Poznaniu. Będą do eleganccy Panowie, czy może potrzebujące szalonych fryzur nastolatki? Zastanów się jakie fryzury wychodzą Ci najlepiej i którą grupę wiekową rozumiesz najlepiej. Połączenie tych dwóch aspektów sprawi, że łatwiej będzie Ci się dowiedzieć, do kogo kierujesz swoje usługi. Poznanie kierunku, w którym będziesz podążał, sprawi, że podejmiesz spójne decyzje, prowadzące Cię do osiągnięcia pełnego sukcesu biznesowego.
Warto podkreślić, iż wybór grupy docelowej powinien odpowiadać Twoim osobistym preferencjom. Jeśli lepiej rozumiesz potrzeby Pań, wyspecjalizuj się we fryzjerstwie damskim. Szczególnie dobrze wychodzą Ci fryzury nowoczesne i przebojowe? Wykonuj przede wszystkim takie metamorfozy. Jeśli zaś będziesz próbował się nagiąć, to nie wykorzystasz pełni swojego potencjału, a klienci błyskawicznie wyczują, że w tym salonie brakuje prawdziwej pasji i zaangażowania.
Spełnienie dwóch poprzednich punktów, dotyczących wyboru grupy docelowej, która jest spójna z Twoją osobowością i umiejętnościami, pozwoli Ci zacząć budować relacje z Twoimi klientami. Zadowoleni ze swoich fryzur będą często wracać do salonu po kolejne metamorfozy. Uważne słuchanie klientów i notowanie najważniejszych faktów otworzy Ci furtkę, która nazywa się „przywiązanie do marki”. Osoby, które nie tylko są świetnie obsługiwane, ale również czują, że budują z Tobą pewną więź, będą stale przewijać się w Twoim kalendarzu zleceń. Nawet jeśli znajdą ofertę o tej samej jakości, ale tańszą – wrócą właśnie do Ciebie!
Personal branding w salonie fryzjerskim to istotny element budowania biznesu. Zawsze kieruj swoją ofertę do konkretnej grupy docelowej, która jest powiązana z Twoimi osobistymi preferencjami. Nawet przy dużym nakładzie klientów nie rezygnuj z indywidualnego podejścia, w postaci budowania relacji.