Wszędobylskość i wszechobecność sieci jest dziś zauważalna gołym okiem. Z internetu korzystamy dziś za pośrednictwem telefonów, komputerów czy nawet telewizorów. Jego popularność doskonale widać chociażby na przykładzie serwisów społecznościowych, z których dziś korzystają miliardy użytkowników na całym świecie. Nic więc dziwnego, że z potencjału internetu doskonale zdają sobie sprawę przedsiębiorcy, firmy i usługodawcy, którzy starają się zaznaczyć swoją obecność w sieci. Gdzie szukać firm i ich usług?
Sieć to dziś jedno z najpopularniejszych mediów i nic dziwnego, że większość reklamodawców doskonale zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału internetu. Przekłada się to na setki reklam, które codziennie oglądamy, serfując w sieci. Widać to na przykładzie wspomnianych już wcześniej mediów społecznościowych - tylko na Facebooku codziennie widzimy sporo postów sponsorowanych, które bardzo często mają spersonalizowany charakter (jesteśmy ich grupą docelową - ze względu na przykład na wiek, zainteresowania czy polubione strony). Sporo reklam gości też na łamach często odwiedzanych przez internautów serwisów informacyjnych i tematycznych. Dzięki temu reklamodawcy mają pewność, że docierają do tysięcy potencjalnych klientów dziennie. Co zyskują na tym użytkownicy? Przede wszystkim mają oni okazję dowiedzieć się o najnowszych promocjach, ofertach czy wyprzedażach, którymi mogą być zainteresowani. Tego typu kampanie reklamowe wydają się jednak zarezerwowane jedynie dla dużych graczy. Mniejsze firmy także jednak zdają sobie sprawę z konieczności zaznaczenia swojej obecności w sieci.
Lokalne firmy często szukają nisz, dzięki którym mogą dotrzeć do klientów ze swojej okolicy. Idealne do tego celu wydają się być regionalne portale internetowe, do których zaliczyć można chociażby portale z aglomeracji warszawskiej (na przykład Nabemowie.pl czy Starebabice.info). Znajdziemy tam przede wszystkim wiadomości i informacje z regionu - nie zabraknie też ofert i ogłoszeń. Swoją okazję na skuteczną reklamę mają też lokalne firmy, które dzięki temu dotrzeć mogą do konkretnych klientów ze swojej bezpośredniej okolicy. Może się to okazać pomocne zwłaszcza w przypadku niewielkich przedsiębiorstw, które swoje usługi świadczą jedynie na ograniczonym obszarze. Warto zaznaczyć, że lokalne firmy bardzo często aktywnie zabiegają o usługobiorcę także w mediach społecznościowych - na przykład na grupach mieszkańców danego osiedla, gminy, miasta czy dzielnicy. Dzięki temu możemy być pewni, że znalezienie potrzebnego nam fachowca nie potrwa długo - tym bardziej, że przed skorzystaniem z jego usług często możemy sprawdzić opinie na jego temat.