Zamknij

Czego potrzebujesz do biznesu internetowego?

00:00, 22.07.2022 artykuł sponsorowany

Internet dał zupełnie nowe możliwości biznesowe. Przedsiębiorcy ciągle otwierają więc nowe biznesy, które doskonale radzą sobie w sieci, co sprawia, że znajdują wielu naśladowców. Zastanówmy się zatem, co potrzeba do otwarcia biznesu w Internecie.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że już 70% przedsiębiorstw w Polsce ma własną stronę internetową. Co ciekawe, tylko niecałe 18% z nich prowadzi sprzedaż elektroniczną przez Internet, ale widać tu mocną tendencję wzrostową. Jeśli ktoś chce dołączyć do tej grupy firm, podpowiadamy, czego potrzeba do biznesu internetowego. O pomoc poprosiliśmy specjalistę SEO. Mateusz Kozłowski wyjaśnił, na czym się skupić uruchamiając biznes online.

Pomysł to fundament

Każdy biznes potrzebuje dobrego pomysłu. To fundament. Niestety, nie każdy dobry pomysł można zamienić w sukces biznesowy. Trzeba się zatem przekonać, czy ten pomysł będzie miał potencjalnych klientów. Dochodowy biznes rozwiązuje problem klienta i to trzeba mieć na uwadze. Im większy problem, tym więcej klient będzie gotowy zapłacić za jego rozwiązanie. Nie ma sensu rozwijać produktu lub usługi, których nikt nie potrzebuje na rynku. To strata czasu i pieniędzy. Gdy zatem już będziemy mieli pomysł, trzeba zrobić badanie rynku i zidentyfikować grupę docelową.

Strona internetowa

Biznes internetowy korzysta oczywiście z sieci jako kanału dotarcia do klientów. Forma takiego biznesu może być różna, jednak podstawowa kwestia to posiadanie własnej strony internetowej. To często jednocześnie strona sprzedażowa. Aby uruchomić własną witrynę www, potrzebna będzie domena internetowa (adres, pod którym będzie działała strona www), dobry hosting (małym serwisom na początek wystarczy hosting współdzielony, większe od razu powinny zacząć korzystać z serwera VPS) i oprogramowanie strony internetowej (najwygodniej skorzystać z systemu CMS, np. WordPress). Przyda się także wsparcie grafika oraz osoby, która dostarczy treść do witryny.

Działania SEO

Samo uruchomienie strony internetowej z ofertą sprzedażową to jeszcze za mało, żeby odnieść sukces w biznesie online. Warto jak najszybciej zatrudnić specjalistę SEO, który przygotuje kompleksową strategię witryny w sieci i zajmie się jej pozycjonowaniem. Profesjonalnie prowadzone SEO powinno zwiększyć widoczność witryny w Internecie i zwiększyć ruch, co z kolei powinno się przełożyć na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.

Biznes w Internecie jest tak samo wymagający, jak prowadzenie firmy offline. Nie wystarczy dobry pomysł, trzeba go jeszcze umiejętnie zrealizować. Potrzebne jest do tego dobre zaplecze techniczne oraz dobra strategia SEO.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%