Zamknij

Jak otrzymać dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z Urzędu Pracy

11:37, 26.01.2023 art. sponsorowany Aktualizacja: 11:37, 26.01.2023

Wiele osób zmęczonych pracą na etat marzy o założeniu własnej działalności. Pomysłów mamy wiele, ale część z nich gaśnie tuż po analizie własnych możliwości finansowych. Jednak po spełnieniu odpowiednich warunków, można otrzymać dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Co zrobić, aby je dostać?

Dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej można uzyskać z urzędu pracy - w ten sposób państwo realizuje program motywujący bezrobotnych do podejmowania zatrudnienia. Tego typu dofinansowanie przysługuje wyłącznie tym, którzy jeszcze nie rozpoczęli działalności gospodarczej.

Dotacja na rozpoczęcie działalności

Środki z budżetu miasta na początek działalności gospodarczej mają bezzwrotny charakter, jeśli beneficjent spełni określone w regulaminie warunki. Z tego względu dobrze jest, by przyszły przedsiębiorca, dokładnie zaplanował swój debiut na rynku.

Obowiązkowy biznesplan do wniosku o dotację

Wnioski o dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej wymagają rozpisania biznesplanu - na jego podstawie urząd oceni pomysł przyszłego przedsiębiorcy i zadecyduje o przyznaniu (lub nie) dofinansowania. Biznesplan powinien zawierać:

  1. Predyspozycje do rozpoczęcia działalności w danej branży.
  2. Opis planowanego biznesu - numery PKD, własny wkład, potrzebne zezwolenia, planowane wydatki wraz z uzasadnieniem, terminy.
  3. Ocenę popytu na produkt lub usługę, opis konkurencji oraz cech odróżniających Cię od niej, sposoby dystrybucji i promocji Twojej oferty, przeliczenie przychodów, kosztów i dochodów.
  4. Wskazanie formy zabezpieczenia zwrotu dofinansowania.

Decyzja o dofinansowaniu i jego rozliczenie

Po terminie granicznym składania wniosków, komisja z urzędu podejmuje i dostarcza wnioskodawcom decyzję o przyznaniu lub odmowie dofinansowania w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.

Jeśli otrzymasz dotację, zawierasz pisemną umowę o dofinansowanie z powiatowym urzędem pracy. Następnie po dwóch miesiącach od rozpoczęcia samozatrudnienia przedkładasz w urzędzie ewidencję wydatków, popartą fakturami. Jeśli tego nie dokonasz, masz obowiązek zwrócić otrzymaną dotację wraz z ustawowymi odsetkami.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%