Zamknij

Jak się zachowywać w trakcie rozmowy rekrutacyjnej?

12:11, 10.08.2017 artykuł sponsorowany
Fot. materiał partnera Fot. materiał partnera

Nasza postawa wpływa na to, jak jesteśmy postrzegani przez rozmówców. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, jak zachowywać się podczas rozmowy o pracę.

1. Odpowiedni strój

Eleganckie ubranie jest formą wyrażenia szacunku wobec rozmówcy. Jeśli zdecydujemy się na strój oficjalny, poczujemy się pewniej. Znacznie łatwiej jest budować profesjonalny wizerunek, gdy ma się na sobie garnitur lub elegancką garsonkę niż wtedy, gdy nosi się luźny dres.

2. Powitanie i pożegnanie

Pamiętajmy o tym, aby przywitać się z rekruterem. Zainicjowanie powitania spoczywa na osobie, która prowadzi spotkanie i jednocześnie jest jego gospodarzem. Odwzajemnijmy uścisk dłoni, a także werbalne wyrazy uprzejmości kierowane pod naszym adresem. Pamiętajmy również o tym, by pożegnać się po zakończeniu rozmowy. Warto podziękować rekruterowi za czas, jaki nam poświęcił.

3. Uważne słuchanie i udzielanie odpowiedzi na pytania

Oznaką szacunku wobec rozmówcy jest słuchanie tego, co ma nam do powiedzenia. Nie przerywajmy – nawet jeśli uważamy, że to, co mamy do powiedzenia, jest bardzo ważne. Odpowiadając na pytania, starajmy się mówić konkretnie i treściwie, a jednocześnie wyczerpująco. Nie pokazujmy, że jesteśmy znudzeni czy zniechęceni. Lekceważąc potencjalnego pracodawcę, przekreślamy swoje szanse na odniesienie sukcesu w danej firmie.

4. Kontakt wzrokowy

Ważne, by w trakcie rozmowy patrzeć na rozmówcę. Brak kontaktu wzrokowego utrudnia komunikację. Potencjalny pracodawca może mieć wrażenie, że ostentacyjnie wyrażamy lekceważenie lub nie słuchamy, co się do nas mówi. Aby uniknąć tego rodzaju nieporozumień, sygnalizujmy w sposób niewerbalny, że treść komunikatu jest dla nas zrozumiała.

5. Odpowiednia postawa

W trakcie spotkania z potencjalnym pracodawcą starajmy się utrzymywać naturalną postawę ciała. Nie garbmy się, nie zaciskajmy kurczowo rąk na podłokietnikach itd. Nie zachowujmy się jednak zbyt swobodnie. Starajmy się na przykład nie gestykulować zbyt intensywnie, jednak nie musimy całkowicie rezygnować z takiej formy ekspresji. Cokolwiek robimy, zachowujmy zdrowy umiar.

6. Ukrywanie oznak stresu

Nauczmy się redukować poziom stresu, jaki towarzyszy nam w oficjalnych sytuacjach. Postarajmy się np. zapanować nad drżącym głosem czy trzęsącymi się rękami. Aby poczuć się lepiej, warto zrelaksować się i odprężyć przed rozmową z rekruterem. Możemy pójść na długi spacer, obejrzeć ulubiony film, spotkać się z przyjaciółmi itd.

7. Uśmiech

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na zredukowanie poziomu stresu jest uśmiech. Pogodne usposobienie pomaga radzić sobie w stresujących sytuacjach. Pamiętajmy, że podczas oficjalnego spotkania nie musimy być śmiertelnie poważni. Odrobina zdrowego dystansu może korzystnie wpłynąć na atmosferę w trakcie spotkania. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%